Økt aktivitet på svindelfronten
Vi er blitt kontaktet av Skudenes & Aakra Sparebank som varsler oss om at det nå pågår mange svindelforsøk i privatmarkedet. De forventer at dette også flytter over til bedriftskundene. Banken forteller at det har vært mange tilfeller der kunder ringes opp og svindlere utgir seg for å være politi eller bank for å få ut informasjon.
Hva du bør gjøre
Råd nummer 1 er å aldri oppgi sensitiv informasjon over telefon eller mail.
Råd nummer 2 er å få på Tofaktorautentisering (2FA)* på regnskapssystem og alle andre systemer som f.eks mail.
*Tofaktorautentisering (ofte forkortet 2FA) er et sikkerhetstiltak som krever to forskjellige bevis for å logge inn på en tjeneste, for eksempel et brukernavn og passord, og i tillegg noe du har, som en kode fra en mobilapp, en SMS, eller en fysisk kodebrikke. Dette gir et ekstra sikkerhetslag som hindrer uautorisert tilgang til kontoene dine, selv om passordet ditt skulle komme på avveie.
Trenger du hjelp med dette, er vi her for å hjelpe deg.
Vår visjon er å bidra til at du gjør det best mulig - kan vi hjelpe deg med noe nå?
Hvis det ellers er noe vi kan hjelpe deg med, er vi selvsagt interessert i å høre fra deg.
Kanskje har du nye tanker og planer for virksomheten, da kan vi bidra til at du kan gjøre gode vurderinger og får et godt beslutningsgrunnlag.
Ta kontakt for en uforpliktende prat.